Ako vybrať doménu

Pre výber správnej domény/domén sme pripravili vyber domeny SPRIEVODCU:  8 tipov pre výber domény.

Sprievodca Vám pomôže:

  • s výberom z pohľadu Google
  • vyvarujete sa zásadných chýb
  • inšpirujete sa rôznymi tipmi na domény
  • môžete nimi "dobehnúť" konkurenciu

 

Ako na výber domény?

Už samotný názov domény by mal propagovať vaše produkty. Avšak nájdenie vhodného doménového mena si vyžaduje väčšie plánovanie.

Doména by namala byť zbytočne dlhá. Všeobecne platí zásada “čím kratšia, tým lepšia”. Dlhé názvy domén si užívatelia pamätajú omnoho ťažšie.

Pri vymýšľaní názvu doménového mena buďte kreatívny a jedineční.

Vaše doménové meno by malo mať niečo s oblasťou, v ktorej podnikáte. Už samotný názov domény by mal hovoriť za vašu stránku a propagovať vaše produkty a služby. 

Rady na výber správnej domény

  • Podľa toho, akú má / bude mať pôsobnosť Vaša firma sa rozhodujete, pre určitý typ domény s danou koncovkou (doménou prvej najvyššej úrovne)  .sk, .eu, .com .... Ak nechcete pôsobiť v zahraničí, stačí vám koncovka .sk  Ak chcete svoj produkt prezentovať aj za hranicami, potom zvážte iný typ domény s koncovkou .eu, .com, .org ....

     

  • Pre základnú firemnú prezentáciu by sa doména mala zhodovať s názvom firmy. Pozor ale na dĺžku domény. Ak je názov vašej firmy veľmi dlhý, skráťte ho. Prípadne sa spýtajte svojich zákazníkov, ako oni skracujú váš názov. Tak Vás budú hľadať aj na internete.  

     

  • Ak vo vašom podnikaní máte kľúčový produkt , ktorého názov je všeobecne známy, zaregistrujte si ho ako doménové meno.  Ak máte viac takýchto produktov, je vhodné si ich všetky zaregistrovať . Ak to neurobíte vy, urobí to vaša konkurencia.

     

  • Ak sú všetky doménové mená, ktoré by ste chceli obsadené, skúste sa inšpirovať a vyberte nejaký všeobecnejší názov. Názov by mal znieť zaujímavo, má sa dobre vyslovovať aj písať. Pozor na názvy, v ktorých ľahko dôjde k preklepom, zámene i/y.

     

  • Slová a novotvary, ktoré znamenajú skratky sa často zle pamätajú. Veľa skratiek hlavne na 3 písmená je obsadená.
     
  • Bežne používané slová sa dobre pamätajú aj propagujú. Žiaľ väčšina z nich sú ako domény už obsadené. Skúste si vytvoriť doménu z kombinácie 2 kratších bežných slov. Napr. zakulturou.sk, nacesty.sk, prevyrobu.sk ...

     

  • Osobné mená, alebo všeobecné mená miest, alebo lokality je tiež možné zaregistrovať ako domény. Nevýhodou je, keď vaše podnikanie prerastie rámec vašej osoby, alebo lokality. Mená lokalít sa nedajú zaregistrovať ako ochranná známka, čo je tiež čiastočná nevýhoda.